Diverse nyheder

EU-persondataforordningen (GDPR): Lever din e-mailmarkedsføring op til reglerne?

Har din virksomhed planer om at komme i gang med e-mailmarkedsføring? Så er det vigtigt, at I sætter jer ind i de gældende regler, der er blevet ændret efter GDPR trådte i kraft i 2018.

Herunder kan du læse mere om reglerne for e-mailmarkedsføring, og hvordan I overholder dem.

E-mailmarkedsføring efter GDPR

Den største ændring i reglerne for e-mailmarkedsføring, efter GDPR trådte i kraft, er, at der nu skal indhentes ”udtrykkeligt samtykke”, inden din virksomhed må kontakte personer, som har bopæl inden for EU.

Det vil sige, at det ikke længere er tilladt at sende e-mails til personer, der ikke har givet samtykke til at modtage tilbud, nyhedsbreve og lignende.

Hvad er et ”udtrykkeligt samtykke”?

Du kan på lovlig vis markedsføre din virksomhed til personer, der har givet udtrykkeligt samtykke til at blive kontaktet. De fleste virksomheder løser dette ved at opsætte en boks, der kan klikkes af, hvor der gives samtykke til at modtage markedsføringsmateriale via e-mail.

Herudover er det et krav, at registreringen af samtykket er tilgængelig, og at brugeren på alle tidspunkter kan trække samtykket tilbage og derved ikke længere modtage e-mails.

Få professionel hjælp til din e-mailmarkedsføring

Vil du være sikker på, at der er styr på det hele? Besøg https://poetype.dk/. Her får du hjælp fra et professionelt team, der er eksperter i e-mailmarkedsføring. På den måde er du sikker på, at din markedsføring lever op til gældende EU-lovgivning.

Der er også mange andre fordele ved at hyre et e-mailmarketingbureau. Udover at de kender til de gældende reglerne, så kan de også hjælpe dig med at få succes med din e-mailmarkedsføring, så du får flere kunder i butikken. Det gør de ved at opsætte de flows, der passer til din virksomhed og ved at kommunikere på en måde, der matcher din målgruppe.

Kontakt et e-mailmarketingbureau, hvis du vil være på den rette side af loven og have succes med din e-mailmarkedsføring.