Diverse nyheder

Få tid til de vigtige ting i arbejdslivet

Det handler om at optimere sit liv hvor man kan. Det kan man gøre på mange måder. Man kan sørge for at få sovet nok om natten. Man kan sørge for at få de næringsstoffer, man skal bruge. Man kan huske at prioritere de ting, som gør en glad. Men det kan også – i høj grad – betale sig at optimere tilværelsen på sin arbejdsplads. Her bruger man rigtig meget af sin tid, og hvis man sørger for at gøre livet lidt nemmere for sig selv, kan man undgå mange af de sure og kedelige pligter. De pligter, som bare tager meget tid fra den vigtige og reelle arbejdstid, hvor du laver det, du er der for og gerne vil bruge din tid på.

Brug et smart registreringssystem

Noget, der burde være nemt, intuitivt og korrekt er tidsregistrering. Det er noget, der bare skal være styr på, men som ofte kan tage meget længere tid, end det burde. Det gør det, fordi det hurtigt bliver et kæmpe puslespil med en hel masse medarbejdere med forskellige ønsker, feriedage, byttede vagter osv. Ved at få et smart system til tidsregistrering, vil det kunne gøre arbejdsdagen meget nemmere. På den måde kan man nemt og hurtigt få overblik over vagtplan, ferie, fravær, lønberegning, kørselsgodtgørelse med videre. Alle de vigtige informationer er altså samlet ét sted, hvor alle kollegaer kan tilgå det.

Adgang til alle informationer

Med TimeMap kan man tilgå alle informationer om arbejdstider og følge sin løn, hvilket kan give motivation til medarbejderne for at tage ekstra vagter og arbejde mere. Man kan derudover nemt registrere, hvor man arbejder, hvilket er blevet yderst relevant efter pandemien, som har åbnet for nye arbejdsgange. Noget, som mange synes er træls og besværligt er kørselsgodtgørelse, for eksempel hvis medarbejderen bruger egen bil til at køre til møder, men med TimeMap kan det nemt registreres i appen, sendes til godkendelse og derefter overføres det automatisk til udbetaling i lønsystemet.

Simpelt HR-system

Det bliver ikke kun nemmere for medarbejderne, når de skal registrere deres timer, det bliver også langt nemmere for HR-afdelingen, da det meste er automatiseret, og medarbejderne fx kan bytte vagter internt eller sætte en vagt “til salg”, uden at HR skal indblandes i det. HR kan selvfølgelig stadig følge med i vagtbyttene, timer osv. præsenteret på en nem og overskuelig måde. På den måde kan HR-medarbejderne bruge tiden på at optimere trivslen på arbejdspladsen, finde de rigtige kandidater til nye stillinger skrive gode, attraktive jobopslag og alle de andre vigtige opgaver, som ikke kan eller skal automatiseres. Dér, hvor der er brug for det menneskelige touch, som HR-medarbejderen er så dygtig til.