Mode

Nyhed: Der bliver handlet børnetøj online mere end nogensinde før

Salget af børnetøj i online butikker er eksploderet inden for de seneste år. Det skyldes blandt andet, at der er kommet nogle yderst attraktive betalingsordninger, som tiltaler forbrugerne helt vildt. En af dem er betaling med det populære Viabill. Når kunderne betaler med Viabill, kan de smide en mase lækkert tøj til børn fra alle de kendte mærker såsom MarMar, Hummel, WHEAT, Petit By Sofie Schnorr med videre i shopping kurven, selvom der ikke står penge på kontoen.

Udskudt og nem betaling af børnetøj

Det foregår således, at kunderne vælger hvor mange måneder, de gerne vil dele betalingen ud over. Kommer der eksempelvis børnepenge måneden efter, så kan det være rart at udskyde betalingen men få tøjet tilsendt nu og her. Nogle gange kan man også vælge at få betalingen delt op over et helt år, så man faktisk ikke kan mærke det i budgettet.

Flere og flere online børnetøjsbutikker går også over til at tilbyde betaling via mobilepay. Det gør det blot endnu nemmere for forbrugeren, så færre falder fra, når de skal til at indtaste kortoplysninger. Kunden får dermed ikke lige brugt det ekstra tid på at genoverveje købet, inden det gennemføres.

Online butikker med børnetøj har større udvalg

Mange forbrugere vil gerne have et kæmpe udvalg, hvilket de fysiske butikker kan have svært ved at efterleve, ganske enkelt grundet en begrænset plads til varer i butikken. Når kunderne handler tøj til børn online, føler de, at de har mange flere ting at vælge imellem – hvilket ofte også er helt korrekt. Mange af de rigtige mærker er vigtigt, da de tiltaler forskellige købere.

Massevis af rabatter online

Noget helt andet er, at rabatterne flyver rundt, lige så snart man kigger nærmere på online børnetøjsbutikker. Det er blevet meget nemt for dem at svinge en rabatkode ud i nyhedsmailen, som hurtigt bliver et populært træk hos online shopperne. Går man ind på en webside med børnetøj, vil der også typisk være spækket med gode tilbud og rabat kampagner på forsiden – blandet med de mest hotte nyheder, naturligvis.

Børnetøj på de sociale medier

Rigtig mange danskere bruger de sociale medier flere gange dagligt. Her har online butikkerne fået sat kløerne godt fast i deres kunder. Der bliver slynget ud med konkurrencer, hvor kunderne kan vinde børnetøj, hvis bare de følger deres side (og dermed modtaget deres opslag og reklamer). Og kunderne er mere end vilde efter at følge med, så de både kan være først med de helt nye sæsonvarer, men også så de ikke lader en chance for at vinde gratis børnetøj gå forbi.

Der er især gået dille i at have det nyeste print fra et bestemt mærke eller de nyste støvler far et andet mærke. Når kunderne følger webbutikkerne på de sociale medier, er det meget nemmere for dem at formidle deres produkter og det nyeste tøj ud til de potentielle købere. Kontakten er også blevet nemmere. De færreste vil ringe for at høre specifikationer på et produkt, men en Facebook besked taget et minut at lave.