Handel

Offline marketing lever i bedste velgående

De fleste moderne forretninger har fokus på online marketing. Det betyder, at der er mange, som glemmer, at offline marketing fortsat kan være en effektiv kilde til øget vækst i forretningen. Særligt efter mange aktører har undladt at investere i diverse former for offline marketing har det vist sig at være effektivt.

Ved at markedsføre din forretning via offline kanaler kan du skille dig ud fra mængden. Der findes et væld af potentielle løsninger i denne sammenhæng. Derfor handler det om at lade kreativiteten flyde. Det er dog essentielt at have fokus på positiv ROI eller kraftig forbedring af din brandværdi.

Er reklameartikler et uddødt marked?

Kuglepenne, papkrus og vand med logo – det var alt sammen noget, de fleste virksomheder brugte før i tiden. Spørgsmålet er dog, hvorvidt det er et uddødt marked eller en disciplin, der fortsat er brugbar den dag i dag? For de fleste forretninger kan det fungere som et glimrende supplement til øvrige marketingtiltag.

Problematikken med denne type marketing er, at det er vanskeligt at måle værdien af det. Du har ikke de samme forudsætninger for at spore, hvorvidt det resulterer i egentlige salg. Én ting er dog sikker; det er med til at udbrede kendskabet til din forretning, da sådanne reklameartikler kan komme vidt omkring.

Udnyt muligheden for at skille dig ud

Som angivet herover, så er mange forretninger begyndt at minimere deres investeringer i offline marketing. Det giver plads til nystartede forretninger med mindre budgetter. Uanset størrelsen på dit budget, så er det muligt at markedsføre dig via et utal af offline kanaler. Her handler det blot om at udnytte sin kreativitet.

Den bedste form for markedsføring er altid den, der skiller sig ud fra mængden. Det er ikke nemt at finde en måde at gøre dette på, men det er heller ikke umuligt. Driver du en møbelforretning? Overvej for eksempel at annoncere en stoledanskonkurrence i lokale aviser, og lad vinderen vælge et valgfrit møbel i butikken. Det er der næppe mange andre møbelforhandlere, der tidligere har gjort. Det er i sådanne baner, du skal tænke, hvis du ønsker at markedsføre din forretning via offline kanaler. I nogle tilfælde kan en kreativ gimmick skabe en markant større vækst i din forretning end et stort budget til online annoncering.