I Sverige vrimler det med influencers, de er fremme i skoene både når det gælder Instagram, YouTube og blogs. Hvis du gerne vil appellere til de svenske forbrugere, kan vejen være igennem en af de dygtige influencers. Du kan finde gode bud på populære influencers fra Sverige eller vælge dem du synes passer bedst til dit brand og et ønsket samarbejde.
Særligt Instagram er et fantastisk værktøj når du er på udkig efter influencers. Grunden til dette er Instagrams mange funktioner. Ud over, at du kan se hvilket indhold en influencer laver, hvor mange følgere de har, kan du også lokalisere dem, da de fleste bruger location tag for at nå ud til en større målgruppe. På Instagram kan du søge efter steder og derved finde opslag der er delt fra denne location.
Svenske skønheds-influencers hitter på Instagram
Når det kommer til skønhedskategorien og i særlig grad makeup influencers er vores skandinaviske naboer i Sverige bestemt værd at holde øje med. Hvis man er interesseret i makeup, vil navne som Linda Hallberg, Felicia Aveklew og Evelina Forsell virke yderst bekendte.
Du vil kunne finde omkring 2.815 influencers i denne kategori med et følger tal mellem 1000 og 900.000. Uanset om det er en micro influencer du leder efter eller en macro, er det rig mulighed for at finde det i Sverige.
Hvorfor er influencer marketing et globalt hit?
Der er mange gode grunde til at influencer marketing er et kæmpe hit, En af de mest åbenlyse fordele ved influencer marketing er den evne du får til at nå din målgruppe gennem et menneske, som de kan relatere til og stoler på.
Troværdighed er nøgleordet. En influencer kan reklamere for et produkt som de selv tror på, bedre end nogen anden. Hvis en influencer har sine følgeres interesse i fokus, vil vedkommende ikke lyve om et produkt for at få det til at fremstå bedre end det er. En influencer kan gøre dette til en levevej, men ikke uden sine følgere eller sin troværdighed i behold.
Det indhold som en influencer skaber kan bruges i virksomhedens egen markedsføring. Husk dog at aftale med den pågældende influencer, at materialet må bruges.
På mange måder er en influencer en samlet pakke bestående af en fotograf, studie, art director og editor. Altså får man virkelig meget for sine penge når man vælger at samarbejde med en influencer.