Content marketing er blevet meget normalt og langt de fleste i marketingsbranchen gør det. Det at lave langsigtet og god content marketing er en stor udfordring. For der er stor konkurrence når det handler om at opbygge relation til forbrugerne i ens målgruppe.
Det handler om at lave fængende indhold der bliver husket og har en længerevarende effekt. Hvis du som virksomhed vil lave content marketing der ikke ligner alle andres, så skal der tænkes ud af boksen.
Influenser marketing er i rivende udvikling, Influensers har nemlig godt fat i deres følgere og kender dem. En influencers forhold til sine følgere er helt unikt og det samme er troværdigheden. Det kan være et fremragende værktøj, at laver content marketing, med en influencer inkluderet i dette. En god influencer har evnen til at skabe indhold, der på samme tid er online marketing. Du kan altså skabe en unik relation til forbrugerne igennem en influencer.
Hvordan skiller du sig ud af mængden og skaber værdifuldt indhold for forbrugeren?
Hvis du finder en influencer, der passer til jeres brand er du allerede godt på vej. Dernæst er det vigtigt at se på data over følgerene, for at se om de passer med den målgruppe i ønsker. I bund og grund er influensers content creators, de skaber indhold og deler det. De er derfor stærke når det kommer til at ramme den rette æstetik, formulere sig omkring produkter og kan skabe indhold som både gør sig godt på deres platform, så vel som på jeres.
Mange laver den aftale med en influencer at det indhold der bliver skabt igennem et samarbejde, må benyttes af virksomheden. Det vil sige, du pr. automatik får indhold der kan deles på de sociale medier, en hjemmeside eller webshop. Det er online markedsføring hvor du slår to fluer med et smæk.
Lyt til influenceren når det handler om indholdet
En fejl mange virksomheder har begået i starten af bølgen med influenser marketing er at forsøge at trække et koncept og en plan ned over hovedet på en influencer. Det er godt at have idéer og ønsker til hvad der skal ske, men hele pointen med at benytte sig af influensers i sin markedsføring, er at de kan noget helt unikt, som giver indholdet mere værdi.
Derfor er det en god idé at opbygge en god relation til den influenser man ønsker at arbejde med og lytte til hvad vedkommende har af idéer og input til et muligt samarbejde.